Vakantie, eindelijk!

H`e h`e, eindelijk vakantie!

En ik moet zeggen; wat heb ik er lang naar uit gekeken zeg.

School duurde veel te lang, het was veel te veel.

Mijn hoofd was de afgelopen weken van binnen een en al chaos.

De afgelopen weken school volgen heeft zo veel van me gevraagd.

Ik overzag niks meer en ik was er echt hélemaal klaar mee. 

Dit jaar ben ik zo veel meer toe aan de vakantie dan vorig schooljaar.

 

Vanaf deze week heb ik eindelijk vakantie, althans we hebben nu 2 uitloopweken waarin ik niks hoef te doen.

Volgende week moet ik mijn rapport nog ophalen en dan ben ik klaar voor dit schooljaar.

Mijn stage zit er ook op voor dit schooljaar. Ik heb super veel geleerd op stage en ga in mijn examenjaar terug naar de apotheek waar ik afgelopen periode stage heb gelopen. Ik heb me heel erg fijn gevoeld en vond het super leuk!

 

In mijn vakantie zal ik veel gaan rusten, want ik merk nu al de eerste vrije dagen dat de vermoeidheid er kei hard inhakt en er lekker uit komt.

Ik kan weinig hebben en ben snel overprikkeld, ik ben enorm moe en reageer al gauw geïrriteerd.

Dit is dan ook echt een teken dat het te veel voor me is geweest.

Gelukkig zit het er voor nu op!

 

Toegeven ga ik zeker doen, want ik heb echt de tijd nodig om bij te komen van alles.

Natuurlijk ga ik niet vergeten te genieten van mijn vakantie ;-) en lekker te ontspannen.

 

Ontspanning is belangrijk, voor mij, maar ook voor ieder ander.

Door mijn hersenletsel is het moeilijk om bijvoorbeeld te hockeyen om ff een bal te slaan, wat ik af en toe het liefste doe.

Mocht je nou ook hersenletsel hebben en baal je er af en toe ook van dat sommige dingen niet gaan, dan heb ik misschien wat tips voor je.

Ik heb voor mezelf wat dingen gevonden waarin ik tot rust kan komen, althans, even van alles wat ik aan mijn hoofd heb op dat moment los kan laten.

 

Ik luister heel veel muziek. Muziek betekent heel veel voor mij. Het luisteren van muziek kan me soms als zo tot rust laten komen.

Ook speelde ik vroeger een lange tijd keyboard, en heb nu sinds 3  jaar een piano die ik iedere dag meerde keren bespeel. Piano spelen doe ik heel graag. 

Ook heb ik een poosje les gehad, waar ik veel van geleerd heb. Ik kan nu zo veel meer dan een paar jaar geleden.

Helaas is les nu niet meer mogelijk door mijn belastbaarheid en de drukke dagen. Ik speel nu zelf en probeer zelf dingen te leren, wat veel hobbels heeft, maar uiteindelijk kom ik er. 

Waneer ik piano speel verdwijnt bijna altijd alle chaos die ik in mijn hoofd heb. Het is zo fijn om dit te doen, het betekent zo veel voor me.

 

Voor iedereen (alvast) een heel fijne vakantie toegewenst, en voor iedereen die nog even moet wachten; succes met de laatste loodjes!

 

Tot de volgende blog!

Liefs, Lein

 

Reactie schrijven

Commentaren: 12
  • #1

    Birgit (maandag, 29 juni 2020 17:27)

    Nu lekker genieten en je rust nemen!!��
    En lekker muziek luisteren natuurlijk �
    Vakantie: niks moet, alles mag, nou ja bijna��

  • #2

    Ellen (maandag, 29 juni 2020 17:39)

    Je hebt die vakantie meer dan verdiend. Trots op jou!�

  • #3

    Junci (maandag, 29 juni 2020 22:06)

    ❤❤❤❤❤

  • #4

    mama (maandag, 29 juni 2020 22:36)

    Heerlijk vakantie gaan vieren! Lekker uitrusten. Super gewerkt lieverd. Trots op jou xxx

  • #5

    Renske (maandag, 29 juni 2020 23:36)

    Fijne vakantie, heel erg verdiend!

  • #6

    Ivana (dinsdag, 30 juni 2020 06:12)

    Fijne vakantie Girl!! Enorm verdiend en wat ben ik trots op jou! ♥️

  • #7

    Jessica (dinsdag, 30 juni 2020 14:27)

    Lekker relaxen en uitrusten marjolein. Heerlijk even niks. Fijne vakantie.

  • #8

    Johan (dinsdag, 30 juni 2020 16:31)

    Ach schatje, wat een mooie blog weer. Dat schrijf je toch maar weer even allemaal op. Het lijkt zo simpel, maar jij vindt altijd wel de juiste woorden te vinden.

    Je hebt de vakantie dubbel en dwars verdiend. School was zeker zwaar en zit er nu lekker op. Heel fijn dat je zo'n prettig stageadres had. En dat je daar na de zomer weer terug naar toe kunt gaan. Da's top !

    Wel jammer dat je op school niet wat meer tienen hebt gehaald, maar ja, je kunt niet alles hebben.... ;-)
    Nee hoor, schat . Da's maar een geintje.
    Ik ben echt supertrots op je !! Je bent een kanjer.

    Love you

    xxx Papa

  • #9

    Johan (dinsdag, 30 juni 2020 16:39)

    Oh, ja, ik vergeet nog een stukje over jouw piano spelen : een prachtig nummer dat jij speelt van de film 'A star is born'
    Shallow van Lady Gaga en Bradley Cooper.
    Wow...kippenvel !

    x papa

  • #10

    Monique (vrijdag, 03 juli 2020 01:13)

    Heerlijk, vakantie!
    Lekker uitrusten, genieten van hopelijk veel mooie én zonnige dagen. Zo'n fijn gevoel dat niets hoeft, maar (bijna) alles mag.
    Ik kijk er ook naar uit, maar heb nog even te gaan.
    Tot snel in de vakantie, want dat prachtige nummer van de film A star is born, wil ik wel horen!
    xx

  • #11

    Ingrid (donderdag, 16 juli 2020 13:58)

    Mooi blog Marjolein, ik ga je zeker volgen.
    Een hele fijne vakantie geniet van de rust en van de fijne mensen om je heen

  • #12

    Saskia (donderdag, 16 juli 2020 15:29)

    Mooi geschreven en pfff wat was het een vermoeiende tijd! Nu lekker genieten en uitrusten!