Vakantie en start school

Hoi, ik ben weer terug van weggeweest!

Zo, de vakantie zit er weer op en we mogen (bijna) weer naar school, en jij misschien ook wel weer naar school of je werk. 

Allereerst hoop ik dat je een fijne vakantie gehad hebt en klaar bent om weer aan de slag te gaan.

 

De eerste twee weken van de vakantie heb ik iedere ochtend therapie gehad. Dit was voor NPO (Neuro Psychologisch Onderzoek) die ik alleen in de eerste week 3 dagen had en ook voor een intensief traject voor het lopen.  De uitslag van de NPO kan een hulpmiddel zijn voor het informeren van mijn vervolgopleiding met de dingen waar ik moeite mee heb door mijn NAH. Zoals ik eerder vertelde loop ik op de GRAIL  1x in de week. De GRAIL is een virtuele loopband waarmee ik precies kan zien door markers op mijn lichaam hoe ik mijn benen beweeg en hoe het zou moeten door middel van een grafiek. Het is lastig om 'goed' te lopen omdat het een pure kwestie van proberen (en herhalen) is. Nu gedurende deze 2 weken was dat iedere dag. Ik merk dat het lopen gewoon minder goed gaat dan een paar maanden na de operatie waar ik best wel van baal. Vandaar deze intensieve revalidatie met de hoop dat het lopen op die manier erin gestampt zou worden. Deze weken waren zwaar en vermoeiend, maar ben blij dat het achter de rug is. De NPO testen waren al heel vermoeiend omdat het heel veel energie van me kost, maar vind het fijn dit gedaan te hebben. Daarnaast is de GRAIL ook erg vermoeiend. Je moet heel consequent opletten wat je doet en hoe je volgens de grafieken en dus je eigen aansturing beter loopt.

 

Ik zou eigenlijk niet op vakantie gaan dit jaar vanwege onze pup Bobbie. We willen haar niet in het eerste jaar al naar een asiel sturen en ook omdat we nog niet met haar het land uit kunnen. Nu zijn wel onverwachts wel heerlijk een week weggeweest en uitgewaaid. Ik ben met mijn ouders en met Bobbie naar Zierikzee geweest. Het was heerlijk, want voor het warme weer hoefden we zeker het land niet uit :) We hebben in een huisje gezeten en fietsen gehuurd. We zaten op 3 minuten fietsafstand van het centrum van Zierikzee dus dat was heel fijn. We hebben veel gefietst, leuke dingen gedaan, leuke dingen gekocht, leuke dingen gezien!

 

Buiten dit weekje weg heb ik nog super leuke dagen gehad en dagjes uit met vriendinnen en familie!

Ik heb veel afgewisseld tussen lange drukke dagen, en rustdagen. Zo probeerde ik bijvoorbeeld na een lange dag weg de volgende dag mijn rust te pakken zodat ik er niet heel de week last van zou hebben. Het blijft lastig, en het is niet altijd even makkelijk, maar het blijft belangrijk en ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om er aan toe te geven, het is niet voor niets vakantie ;)

 

Ik begin 28 augustus (pas) met school. Dan heb ik mijn introductieweek en 3 september heb ik de eerste lesdag.

Ik heb in ieder geval super veel zin in de opleiding!

Omdat ik moet reizen (wat ik niet gewend ben) naar Roosendaal heb ik alvast wat dingen gedaan om mezelf voor te bereiden op het reizen. Mocht je ook hersenletsel hebben (of niet) en moeite hebben met het zorgen van een regelmaat/vaste structuur in je dagen (met verschillende school/werktijden) is dit misschien wel een handige tip!

Ik heb namelijk een overzicht gemaakt met de dingen die ik de avond van te voren doe. Zo zorg ik ervoor dat mijn tas klaar staat, leg ik de kleding klaar die ik de volgende dag nodig heb, smeer ik mijn brood, zorg ik dat ik weet hoe ik het de volgende dag aanpak, spring ik onder de douche en daarna duik ik mijn bed in.

Hoe weet ik nou hoe ik het de volgende dag doe? Ik heb een planning met verschillende starttijden. Als ik om half 9 start met de eerste les, dan sta ik bijvoorbeeld om 06.00 op. Maar mocht dat nou iets later zijn, dan sta ik ook later op. Zo heb ik ook per ochtendactiviteit (denk hierbij aan aankleden, ontbijten, opmaken, etc) tijd genoteerd van hoe lang ik hier mee bezig ben en vaste momenten opgeschreven in een soort tijdlijn om een houvast te hebben. Buiten dat gebruik ik mijn agenda ook veel om dingen te plannen.

Ik hoop dat deze tip jullie misschien ook kan helpen.

 

Nogmaals iedereen weer veel succes op school of op je werk!

Bedankt voor het lezen van deze nieuwe update en tot de volgende blog!

 

Liefss Marjolein

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 6
  • #1

    Mama (zondag, 19 augustus 2018 22:59)

    Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid ���
    Nog ff geduld en dan gaat het beginnen. Succes lieverd �

  • #2

    Renske (zondag, 19 augustus 2018 23:31)

    En jij heel veel succes met je vervolgopleiding❤ YOU GO GIRL

  • #3

    Nicole (dinsdag, 21 augustus 2018 14:30)

    Goed bezig Marjolein; knap hoe je het doet hoor!

  • #4

    Maud (dinsdag, 21 augustus 2018 19:49)

    Lieve Mar,
    mooi stukje weer en een schattige foto van jou en Bobbie! Goed dat je al bezig bent om je voor te bereiden op je nieuwe opleiding en alles wat daarbij komt kijken. XXX

  • #5

    Monique (woensdag, 22 augustus 2018 15:57)

    Bedankt voor je gezellige update en mooie foto! Wat is Bobbie gegroeid, zeg.
    Goed dat je je al aan het voorbereiden bent en een planning hebt gemaakt, daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen, chapeau.
    Veel plezier & succes in Roosendaal xx

  • #6

    Birgit (dinsdag, 28 augustus 2018 19:43)

    Hey Bikkel,
    Vandaag je introductie gehad.
    Klopte je plannen die je hierboven had gemaakt?
    Weer een mooi stukje en een superlief foto���